Brzeszcze, dn. 05.09.2023 r.
DK/110/4/2023
OGŁOSZENIE
DYREKTOR OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W BRZESZCZACH
OGŁASZA NABÓR KANDYDATÓW NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE – PODINSPEKTOR W DZIALE KSIĘGOWOŚCI
Wymagania niezbędne:
- Obywatelstwo polskie lub obywatelstwo innego państwa, pod warunkiem posiadania znajomości języka polskiego, potwierdzonej dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej.
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
- Posiadanie kwalifikacji zawodowych wymaganych do wykonywania pracy na stanowisku podinspektora, tj.:
- wykształcenie wyższe (preferowana specjalność: finanse, rachunkowość)
lub
- wykształcenie średnie oraz 3 lata stażu pracy.
- Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Nieposzlakowana opinia.
Wymagania dodatkowe, pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na stanowisku podinspektora:
- Znajomość aktów prawnych:
– ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
– ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości,
– ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu
terytorialnego,
– ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług,
– ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny
finansów publicznych,
– rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 października 2016 r. w sprawie
Klasyfikacji Środków Trwałych,
– rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie
szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz
środków pochodzących ze źródeł zagranicznych,
– rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie
instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji
w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,
– rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 11 stycznia 2022 r. w sprawie
sprawozdawczości budżetowej,
– rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 13 września 2017 r. w
sprawie rachunkowości oraz planu kont dla budżetu państwa, budżetu jednostek
samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów
budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek
budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej,
– rozporządzenie Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 17
grudnia 2020 r. w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych
w zakresie operacji finansowych.
- Ogólna znajomość zasad finansowania zadań realizowanych przez ośrodek pomocy społecznej.
- Biegła znajomość obsługi komputera w zakresie MS Office.
- Ogólna znajomość zasad księgowości budżetowej, klasyfikacji budżetowej.
Zakres wykonywania zadań na stanowisku:
- Prowadzenie rachunkowości ośrodka pomocy społecznej zgodnie z określonymi ustawą zasadami rachunkowości polegająca na:
- prowadzeniu księgi rachunkowej w księgowym programie komputerowym firmy Rekord SI Bielsko-Biała w zakresie dotyczącym dochodów i wydatków;
- przyjmowaniu kompletów dokumentów podlegających ewidencji księgowej sprawdzanie, czy dokument spełnia wymagania określone w art. 21 ustawy o rachunkowości;
- dekretacji dokumentów;
- prawidłowym i terminowym dokonywaniu rozliczeń finansowych;
- sporządzaniu przelewów wynikających z funkcjonowania ośrodka pomocy społecznej.
- Sporządzanie sprawozdań budżetowych, finansowo-księgowych, statystycznych w zakresie stanowiska.
- W zastępstwie prowadzenie czynności związanych z obsługą kasową w banku.
- Rejestrowanie dokumentów, z których wynikają płatności w dzienniku księgowości.
- Przygotowanie dokumentów do archiwum w zakresie zajmowanego stanowiska.
- Sprawdzanie dokumentów finansowo-księgowych pod względem formalno –rachunkowym.
- Wykonywanie innych poleceń przełożonych, dotyczących pracy, zgodnych z przepisami prawa i ustalonym w umowie rodzajem pracy.
Wymagane dokumenty:
- Kwestionariusz dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, stanowiący załącznik do niniejszego ogłoszenia.
- Kserokopie dokumentów poświadczających kwalifikacje zawodowe, potwierdzone przez kandydata za zgodność z oryginałem.
- Kserokopie świadectw pracy potwierdzone przez kandydata za zgodność z oryginałem.
- Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych, stanowiące załącznik do niniejszego ogłoszenia.
- Oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za u myślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, stanowiące załącznik do niniejszego ogłoszenia.
- Oświadczenie o nieposzlakowanej opinii, stanowiące załącznik do niniejszego ogłoszenia.
- Oświadczenie o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu rekrutacji zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).”
Wszystkie dokumenty złożone przez kandydata muszą być opatrzone własnoręcznym podpisem. Dokumenty niepodpisane nie będą brane pod uwagę w procesie rekrutacji.
Po zakończeniu rekrutacji dokumenty będzie można odebrać osobiście w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Brzeszczach w terminie do 30 dni od daty uzyskania informacji telefonicznej o rozstrzygnięciu rekrutacji. Po tym okresie zostaną zniszczone.
Warunki pracy:
- Miejsce świadczenia pracy – siedziba Ośrodka Pomocy Społecznej w Brzeszczach, ul. Mickiewicza 6.
- Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy,
w systemie równoważnym.
- Proponowane miesięczne wynagrodzenie zasadnicze: 3 900,00 zł, z dodatkiem za wysługę lat.
- Planowany termin pierwszej umowy na czas określony od 01.11.2023 r. do 30.04.2024 r. z możliwością jej przedłużenia.
- Praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie.
- Nie występują na tym stanowisku szkodliwe warunki pracy. Uciążliwe warunki pracy: obciążenie psychiczne (emocjonalne, przeciążenie percepcyjne, stres).
- W budynku Ośrodka Pomocy Społecznej w Brzeszczach nie występują bariery architektoniczne w dostępności do pomieszczeń.
- W Ośrodku Pomocy Społecznej w Brzeszczach stosuje się monitoring wizyjny, sieci komputerowej i rozmów telefonicznych.
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Ośrodku Pomocy Społecznej w Brzeszczach, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6%.
Składanie dokumentów:
- Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać (do wyboru): osobiście w sekretariacie Ośrodka Pomocy Społecznej w Brzeszczach, przy ulicy Mickiewicza 6, 32-620 Brzeszcze (II piętro, pokój nr 204), w zaklejonej kopercie z napisem: „Nabór stanowisko urzędnicze – Podinspektor w Dziale Księgowości”; pocztą elektroniczną na adres sekretariat@ops.brzeszcze.pl w przypadku posiadanych uprawnień do podpisu elektronicznego; poprzez skrzynkę ePUAP Ośrodka Pomocy Społecznej w Brzeszczach opatrując wszystkie dokumenty aplikacyjne kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem wykonanym za pomocą profilu zaufanego lub przez operatora pocztowego na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Mickiewicza 6, 32-620 Brzeszcze, w zaklejonej kopercie z napisem: „Nabór stanowisko urzędnicze – Podinspektor w Dziale Księgowości”.
- Dokumenty będą przyjmowane do dnia 18.09.2023 r. do godziny 13:00.
- Dokumenty aplikacyjne, które wpłyną do Ośrodka Pomocy Społecznej w Brzeszczach po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Postępowanie rekrutacyjne:
- Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną zawiadomieni drogą telefoniczną o terminie przeprowadzenia drugiego etapu naboru. Rozmowa kwalifikacyjna z kandydatem odbędzie się w Ośrodku Pomocy Społecznej Brzeszczach przy ulicy Mickiewicza 6, piętro I, pokój nr 114.
- Informacja o końcowym wyniku naboru będzie ogłoszona w Biuletynie Informacji Publicznej Ośrodka Pomocy Społecznej w Brzeszczach oraz na tablicy informacyjnej Ośrodka.
POUCZENIE:
Zgodnie z art. 271 § 1 k.k. za poświadczenie nieprawdy grozi odpowiedzialność karna.
POLITYKA PRYWATNOŚCI
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 oraz art. 14 ust.1 i ust.2 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, Dziennik Urzędowy UE, L 1 19/1 z 4 maja 2016 (dalej: ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Ośrodek Pomocy Społecznej w Brzeszczach reprezentowany przez Dyrektora Ośrodka z siedzibą w Brzeszczach przy ul. Mickiewicza 6 informuje, iż jest Administratorem Twoich danych osobowych.
- Dane kontaktowe Administratora: e-mail: sekretariat@ops.brzeszcze.pl .
- Dane kontaktowe do Inspektora Ochrony Danych (IOD): Artur Baranowski, e-mail: iod@ops.brzeszcze.pl .
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane i przechowywane będą w celu niezbędnym do realizacji procesu rekrutacji na stanowisko inspektora w Ośrodku Pomocy Społecznej w Brzeszczach i nie będą udostępniane innym odbiorcom, niż uprawnionym na podstawie przepisów prawa.
- Odbiorcami przekazywanych danych osobowych będą upoważnieni pracownicy OPS w Brzeszczach, zgodnie z zakresem swoich obowiązków i upoważnieniem.
- Podane dane będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a, c, e, f i zgodnie z treścią ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
- Podanie danych osobowych w zakresie wymaganym przepisami prawa obowiązującymi w Ośrodku jest obligatoryjne i niezbędne do realizacji procesu rekrutacji na stanowisko urzędnicze.
- Podstawa prawna przetwarzania danych wynika w szczególności z ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.
- Informujemy, iż ma Pani/Pan prawo do:
- dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania;
- usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, zażądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych, gdy Administrator Danych zamierza je przetwarzać w innych celach, wycofania zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych w dowolnym momencie;
- wniesienia skargi do organu nadzorczego zgodnie z art. 77 i art. 79, gdy uznane zostanie, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 roku;
- uzyskania wyczerpującej informacji zgodnie z art.15 RODO dotyczącej:
- występowania Pani/Pana danych w zbiorach Administratora oraz adresie jego siedziby,
- celu, zakresu i sposobu przetwarzania danych zawartych w takim zbiorze;
- stanu od kiedy przetwarza się Pani/Pana dane w zbiorze;
- ewentualnym źródle pozyskania danych;
- udostępniania Pani/Pana danych, a w szczególności informacji o odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym dane te są udostępniane;
- planowanego okresu przechowywania danych.
- Z powyższego prawa może Pani/Pan skorzystać w każdym momencie, a Administrator danych jest obowiązany dostarczyć Pani/Panu kopię danych osobowych podlegających przetwarzaniu.
- Administrator danych nie ma zamiaru przekazywać danych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
Ogłoszenie podano do publicznej wiadomości w dniu: 05.09.2023 r.
Dyrektor
Ośrodka Pomocy Społecznej w Brzeszczach
Ewa Zarycka – Nikiel