Ośrodek
Pomocy
Społecznej
w Brzeszczach

Nawigacja

OGŁOSZENIE O WOLNYM STANOWISKU URZĘDNICZYM – Inspektor (do spraw płac)

         Brzeszcze, dn. 09.01.2025 r.

DK/110/2/2024

OGŁOSZENIE O WOLNYM STANOWISKU URZĘDNICZYM

 

Nazwa i adres jednostki: Ośrodek Pomocy Społecznej w Brzeszczach, ul. Mickiewicza 6, 32-620 Brzeszcze

Stanowisko: Inspektor

 

Wymagania związane ze stanowiskiem:

  1. Niezbędne (formalne):
    • Obywatelstwo polskie lub obywatelstwo innego państwa, pod warunkiem posiadania znajomości języka polskiego, potwierdzonej dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej.
    • Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
    • Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
    • Nieposzlakowana opinia.
    • Kwalifikacje zawodowe, wymagane do wykonywania pracy na stanowisku inspektora, tj.:
      • wykształcenie wyższe oraz co najmniej 3 lata stażu pracy

lub

  • wykształcenie średnie oraz co najmniej 5 lat stażu pracy.
  1. Dodatkowe, pozwalające na optymalne wykonywanie zadań:
    • Znajomość regulacji prawnych w zakresie przepisów płacowych, podatkowych, rozliczeń z ZUS.
    • Znajomość aktów prawnych, m.in.:
      • ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
      • ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym,
      • ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych,
      • ustawy z dnia 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników sfery budżetowej,
      • ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
      • ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych,
      • ustawy z dnia 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa,
      • ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
      • ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości,
      • ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy,
      • ustawy z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych,
      • ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego,
      • ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług,
      • ustawy z dnia17 grudnia 2004 o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
      • ustawy z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych,
      • ustawy z dnia 13 marca 2004 r. o pomocy społecznej,
      • ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,

wraz z aktami wykonawczymi do wyżej wymienionych ustaw.

  • Biegła znajomość obsługi komputera w zakresie MS Office.
  • Znajomość bankowych i księgowych programów komputerowym firmy Rekord SI Bielsko-Biała w zakresie dotyczącym płac, I-Bank oraz programu Płatnik.
  • Umiejętność planowania, sprawna organizacji pracy, samodzielność, umiejętność pracy pod presją czasu, odporność na stres, komunikatywność, odpowiedzialność, terminowość i sumienność w realizacji powierzonych zadań, wysoka kultura osobista.

 

Zakres zadań na stanowisku:

  1. Sporządzanie dokumentacji płacowo – rozliczeniowej Ośrodka Pomocy Społecznej w Brzeszczach (zwanego w dalszej części naboru OPS) zgodnie z obowiązującymi przepisami praca za pośrednictwem programu płacowego, Płatnika, w szczególności:
    • sporządzanie list płac w zakresie wynagrodzeń pracowników OPS,
    • sporządzenie list płac wynikających z umów zleceń i o dzieło zawartych przez OPS,
    • sporządzanie list płac w zakresie wypłacanych stypendiów,
    • sporządzanie list płac w zakresie prac społecznie użytecznych,
    • sporządzanie list płac w zakresie Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
    • sporządzanie i rozliczenie deklaracji w zakresie podatku dochodowego,
    • sporządzanie i rozliczenie deklaracji w zakresie ZUS,
    • prowadzenie ewidencji zwolnień lekarskich,
    • zgłaszanie i wygłaszanie do ubezpieczeń pracowników OPS i członków ich rodzin,
    • prowadzenie kart wynagrodzeń, zasiłków i podatków,
    • sporządzanie zaświadczenia o zarobkach pracowników OPS.
  2. Sporządzanie przelewów dotyczących wynagrodzeń, potrąceń z wynagrodzeń, przelewów do ZUS, US, PPK oraz PFRON.
  3. Sporządzanie sprawozdań budżetowych, finansowo-księgowych, statystycznych.
  4. Prowadzenie spraw związanych ze świadczeniobiorcami OPS.
  5. Sporządzanie innych przelewów wynikających ze stanowiska płacowo-rozliczeniowego.
  6. W zastępstwie prowadzenie czynności związanych z obsługą kasową w banku.
  7. Rozliczenie inwentaryzacji.
  8. Sprawdzanie dokumentów finansowo-księgowych pod względem formalno – rachunkowym.
  9. Prowadzenie rachunkowości OPS zgodnie z określonymi ustawą zasadami rachunkowości polegająca na:
    • prowadzeniu księgi rachunkowej w księgowym programie komputerowym w zakresie dotyczącym głównie dochodów i wydatków, działającej przy OPS oraz innych w ramach potrzeb,
    • przyjmowaniu kompletów dokumentów podlegających ewidencji księgowej tj. sprawdzaniu, czy dokument spełnia wymagania określone w art. 21 ustawy o rachunkowości,
    • dekretacji dokumentów i przedkładaniu do sprawdzenia głównemu księgowemu,
    • księgowaniu dokumentów na kontach syntetycznych i analitycznych zgodnie z zakładowym planem kont, comiesięcznym sporządzaniu zestawień obrotów i sald,
    • prawidłowym i terminowym dokonywaniu rozliczeń finansowych.
  10. Przygotowanie dokumentów do archiwum w zakresie zajmowanego stanowiska.
  11. Pełnienie zastępstwa podczas nieobecności współpracownika działu zgodne z podpisanym zastępstwem oraz/lub z poleceniem służbowym wydanym przez upoważnione osoby.
  12. Wykonywanie innych poleceń przełożonych, dotyczących pracy, zgodnych z przepisami prawa i ustalonym w umowie rodzajem pracy.

 

Wymagane dokumenty:

  1. Kwestionariusz dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, stanowiący załącznik do niniejszego ogłoszenia.
  2. Kserokopie dokumentów poświadczających kwalifikacje zawodowe, potwierdzone przez kandydata za zgodność z oryginałem.
  3. Kserokopie świadectw pracy poświadczające staż pracy, potwierdzone przez kandydata za zgodność z oryginałem.
  4. Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych, stanowiące załącznik do niniejszego ogłoszenia.
  5. Oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, stanowiące załącznik do niniejszego ogłoszenia.
  6. Oświadczenie o nieposzlakowanej opinii, stanowiące załącznik do niniejszego ogłoszenia.
  7. Oświadczenie o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu rekrutacji zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).”

 

Wszystkie dokumenty opracowane przez kandydata muszą być opatrzone własnoręcznym podpisem. Dokumenty niepodpisane nie będą brane pod uwagę w procesie rekrutacji.

Po zakończeniu rekrutacji dokumenty złożone osobiście lub przez operatora pocztowego będzie można odebrać w siedzibie Ośrodka, w terminie do 30 dni od daty przekazania informacji telefonicznej o rozstrzygnięciu rekrutacji. Dokumenty aplikacyjne przesłane pocztą elektroniczną lub poprzez skrzynkę ePUAP Urzędu, w przypadku niewybrania kandydata, zostaną usunięte w terminie do 30 dni od daty przekazania informacji o rozstrzygnięciu rekrutacji drogą telefoniczną, pocztą elektroniczną lub poprzez skrzynkę ePUAP Urzędu.

Warunki pracy:

  1. Miejsce świadczenia pracy: siedziba Ośrodka Pomocy Społecznej w Brzeszczach, ul. Mickiewicza 6, 32-620 Brzeszcze.
  2. Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy, w systemie równoważnym.
  3. Proponowane miesięczne wynagrodzenie zasadnicze od 4900 zł, dodatek za wieloletnią pracę oraz możliwy dodatek motywacyjny.
  4. Planowany termin podpisania pierwszej umowy luty-marzec 2025 r., na czas określony trwający 6 miesięcy z możliwością jej przedłużenia.

Zgodnie z art. 16 ust. 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1135) w przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, umowę o pracę zawiera się na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy. Przez osobę podejmującą po raz pierwszy pracę, rozumie się osobę, która nie była wcześniej zatrudniona w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, na czas nieokreślony albo na czas określony, dłuższy niż 6 miesięcy, i nie odbyła służby przygotowawczej zakończonej zdaniem egzaminu z wynikiem pozytywnym.

  1. W przypadku poświadczenia przez kandydata odbytej służby przygotowawczej zakończonej zdaniem egzaminu z wynikiem pozytywnym, podpisanie pierwszej umowy na czas określony na okres wg uzgodnień między stronami.
  2. Praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie.
  3. W środowisku pracy mogą wystąpić: obciążenie psychiczne (emocjonalne, przeciążenie percepcyjne, stres); uciążliwości związane z obsługą monitora ekranowego na stanowisku pracy powyżej 4 godzin na dobę pracowniczą.
  4. W budynku Ośrodka nie występują bariery architektoniczne w dostępności do pomieszczeń.
  5. W Ośrodku stosuje się monitoring wizyjny, sieci komputerowej i rozmów telefonicznych.
  6. W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Ośrodku Pomocy Społecznej
    w Brzeszczach, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6%.

Składanie dokumentów:

  1. Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać: osobiście w sekretariacie Ośrodka Pomocy Społecznej w Brzeszczach, przy ulicy Mickiewicza 6, 32-620 Brzeszcze (II piętro, pokój nr 204) w zaklejonej kopercie z napisem: „Nabór na stanowisko urzędnicze – Inspektor (do spraw płac)”; pocztą elektroniczną na adres: sekretariat@ops.brzeszcze.pl, opatrując KAŻDY dokument aplikacyjny kwalifikowanym podpisem elektronicznym; poprzez skrzynkę ePUAP Urzędu, opatrując KAŻDY dokument aplikacyjny kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem wykonanym za pomocą profilu zaufanego; przez operatora pocztowego na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Mickiewicza 6, 32-620 Brzeszcze, w zaklejonej kopercie z napisem: „Nabór na stanowisko urzędnicze – Inspektor (do spraw płac)”.
  2. Dokumenty będą przyjmowane do dnia 20.01.2025 r. do godziny 12:00, a złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane.

Postępowanie rekrutacyjne:

  1. Proces rekrutacji będzie składał się z rozmowy kwalifikacyjnej.
  2. O terminie rozmowy, kandydaci spełniający wymagania formalne, zostaną zawiadomieni drogą telefoniczną, pocztą elektroniczną lub poprzez skrzynkę ePUAP Urzędu. Rozmowa kwalifikacyjna odbędzie się w Ośrodku Pomocy Społecznej Brzeszczach przy ulicy Mickiewicza 2, piętro I, pokój nr 114.
  3. O końcowym wyniku naboru kandydaci zostaną zawiadomieni drogą telefoniczną, pocztą elektroniczną lub poprzez skrzynkę ePUAP Urzędu. Informacja będzie ogłoszona w Biuletynie Informacji Publicznej Ośrodka Pomocy Społecznej w Brzeszczach oraz na tablicy informacyjnej Ośrodka.

 

POUCZENIE:

Zgodnie z art. 271 § 1 k.k. za poświadczenie nieprawdy grozi odpowiedzialność karna.

 

Wewnętrzna procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Ośrodku Pomocy Społecznej w Brzeszczach, zwana Procedurą zgłoszeń wewnętrznych, zamieszczona jest na stronie internetowej www.ops.brzeszcze.pl.

 

POLITYKA PRYWATNOŚCI:

Zgodnie z art.13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz.UE L 119 z 04.05.2016, str.1, ze zm.), zwanego dalej „RODO”, informujemy, że:

  1. Administratorem danych osobowych jest Ośrodek Pomocy Społecznej w Brzeszczach Mickiewicza 6, 32-620 Brzeszcze, tel. 32 21 11 251, sekretariat@ops.brzeszcze.pl, reprezentowany przez dyrektora, Ewę Zarycką – Nikiel.
  2. We wszystkich sprawach dotyczących ochrony danych osobowych, mają Państwo prawo kontaktować się z naszym Inspektorem Ochrony Danych, Arturem Baranowskim, na adres e-mail: iod@ops.brzeszcze.pl.
  3. Celem przetwarzania danych osobowych jest poszukiwanie kandydatów na stanowisko inspektora, na podstawie art.221 1 i § 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U.2023 poz.1465 ze zm.).
  4. Dane osobowe będą przechowywane przez okres nie dłuższy niż 30 dni od daty zawiadomienia o wynikach rekrutacji drogą telefoniczną, pocztą elektroniczną lub poprzez skrzynkę ePUAP Urzędu.
  5. Ma Pani/Pan prawo do: dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, uzyskania ich kopii, prawo do ograniczenia ich przetwarzania oraz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, e-mail: kancelaria@uodo.gov.pl). Ponadto ma Pan/Pani prawo do wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych, a administratorowi nie wolno już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
  6. Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z procesu rekrutacji na stanowisko inspektora jest dobrowolne, jednak niezbędne do wzięcia udziału w procesie rekrutacji.

 

Ogłoszenie podano do publicznej wiadomości w dniu: 09.01.2025 r.

ikona pdf Inspektor

ikona pdf Kwestionariusz

ikona pdf Oświadczenia

Ułatwienia dostępu