Program „Dobry Start” na nowych zasadach
Od 1 lipca 2021 r. 15 czerwca br. Rada Ministrów przyjęła projekt rozporządzenia Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej zmieniającego zasady naboru wniosków do programu „Dobry Start” na rok szkolny 2021/2022. Składanie wniosków będzie odbywać się tylko w formie elektronicznej (nie będzie już można złożyć w urzędzie papierowego druku), a obsługą programu zajmie się Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Do tej pory rodzic mógł ubiegać się o wypłatę świadczenia w gotówce. Od nowego roku szkolnego ZUS wypłaci 300 plus wyłącznie na konto bankowe. Wszyscy rodzice od 1 lipca 2021 r. mogą składać wnioski online przez:
• Portal Informacyjno-Usługowy Emp@tia,
• bankowość elektroniczną,
• portal PUE ZUS. Dla wnioskodawców,
którzy do tej pory składali wnioski o świadczenie poprzez bankowość elektroniczną, PUE ZUS oraz system Empatia składanie wniosków odbędzie się dokładnie w takim samym trybie.
Wnioski należy składać od 1 lipca do 30 listopada.